اليك .. خاطرة ليست بقلمى

Posted on الأحد، ديسمبر 14، 2008 by ريم وجيه

بداية .. احب اوضح ان الخاطرة ليست لى هذه المرة ..وبعد استئذان صاحبتها .. احببت مشاركتكم متعة قراءتها..

ِإليك
ابعثر كلماتى...
واشدو آهاتى..
إليك..
يا من احببت وعشقت...
اكتب على ورق من نسيج قلبى...
وبكلمات حبرها دمى..
اين انت؟؟...
اين القانى هواك؟؟...
أفى بحر ظلمات!!...
يتقاذفنى موجه...
فلا اجد لى شاطىء ولا جزيرة...
أم فى صحراء جرداء!!..
لا ماء فيها ولا بشر...
تحت شمس لاترحم...
وبردَ لا يبالى...
أفى ليل اسود...
لا ونيس فيه غير دمعى...
ولا آمان ولا اطمئنان...
أم فى نهار قاس...
لا سعادة ولا راحة...
لا بهجة ولا آمال....

حبيبى...
يا من أدمنت هواه...
لمن تتركنى؟؟...
وانا ليس لى سواك؟؟...
من يداوى جرحى؟؟....
وانا ليس لى دواء غيرك؟؟
من يطمئنى؟؟...
وانا ليس لى ملجأ سوى حضنك؟؟؟....
كم غنيت عشقك!!....
واحببت ليالى هواك!!....
وإن قسوت...
أحببتك...
وإن حنيت....
عشقتك...
وإن طمأنتنى...
ذبت لك هياما...
وإن حزنت...
بكيت لك آلاما....
عشقتك بك كيانى...
احببتك بكل ذرة فيك...
كما انت...
لم ارد منك شىء...
سوى ان تظل بجوارى...
لم ارد سوى حبك...
سوى حنانك...
اردتك ان تحتوينى...
كما احتويتك...
اردتك لى حبيبا...
وصديقا...
وابا....
واخا...
اردتك لى كل شىء...
لا اريد سوى حبك...
هل لا استحقه؟؟... وانا من ذوبت لك عشقا؟؟...
اين انت يا من ملك قلبى؟؟...
يا من دخل مملكتى وتربع على عرشها؟؟...
يا من بروحى افديه...
يامن ليس لى سواه حبيب...
يامن صار جزء من كيانى...
اين انت؟؟؟؟.....

(تمت)

4 Responses to "اليك .. خاطرة ليست بقلمى":

غير معرف says:

انا بجد فقدت كل كلمات ي من فرط حسن ما قريت
بجد جميله جدا جدا
ربنا يوفقك
مستنيه الاكترر

ريم وجيه says:

Anonymous
الله يخليكى .. وربنا يوفق صاحبة الكلمات ..
وبالنسبة للاكتر!!
فما اقدرش اوعدك .. على حسب مدى اقتناع صاحبة العمل !!
وميرسيه لتعليقك بجد ربنا يخليكى

غير معرف says:

:D eh daaaaaaaa.....
eh el 5atera el we7sha deeeeeeeeeee :P :P :D :D
huh??
(wesh malak)
:P :D

ريم وجيه says:

نيما
وحشة!!!!!!!!!!!!
( وش مخضوض)
بصى يابنتى .. هتجيبى الشيكولاتة هتجيبى الشيكولاتة !! P:
ثم يعنى هتبقى وحشة ازاى واللى كاتباها قمر
\ قولى ربع كلمة وانا هاعترف بالحقيقة P: