عوانس فى الفالانتين ....محاولة ساخرة

Posted on الخميس، أكتوبر 08، 2009 by ريم وجيه



\" بت يا سنية ... شوفتى عنايات ماسكة فى ايد سامح ازاى ؟؟ هى خايفة ليتوه منها ؟ ولا فاكراه هيتخطف؟"
\\" لا تلاقيه خايف لتكون جايبله كلب بمناسبة الفالنتين !!"
\ كلب!! وليه بقه ان شاء الله ؟"
\\" اصله جاب لها فار ، وقالها فكرة جديدة ، بس مش متاكدين اذا كان ده عشان يقتلها من الخضة ، ولا بيشوف قدرات احبالها الصوتية؟؟!!"
\" ههههه ... تلاقيه اخد صدمة عمره ، لما اخدت الفار بالحضن وباسته كانه ابنها ، وقعدت تسبل له نص ساعة وتشكر فيه "
\\" هو انتى كنتى هناك يا نيلة من ورايا ولا ايه؟!!"
\" ياريت ... دول قالوا لى انه اثار الصدمة لسه على وشه لحد دلوقتى ، وانه بيخاف يمسك ايدها دلوقتى ، عشان اكلت بيها الفار "
\\" جتها القرف دى كمان ، بس يستاهل ، عشان يبقى يستنضف الهدايا اللى يجيبها "
\" بس تفتكرى هتجيبله كلب بجد!!!!"
\\" ما اظنش .. بس ممكن تجيب له سحلية عشان يفتكرها بيها "
\" هههههههههههه ..اقل واجب .. خليه يشرب"
\\" عارفة بافكر فى ايه ؟"
\" الشنطة بتاعت البت عنايات دى جايباها منين؟؟ انا شوفت واحدة زيها بالظبط ب 10 جنيه فى البلد !"
\\" لا يا اختى انا شفتها بسبعة ونص فى السوق ،
انا كنت باقولك انا بافكر فى ايه ، مش اسعار الطماطم ايه!!"
\" ياااه على رخامتك بت ، انتى هتقعدى تقولى بافكر فى ايه ، و وانا نايمة باحلم بايه ،وانا مالى يا امه ، ماتخلصى وتقولى بدل المقدمات دى ، احنا مش فى مجلس الشعب يا حجة"
"\\ انا مش عارفة ايه اللى بيخلينى اقعد مع الاشكال دى بس .. يا ساتر "
\" اشكال يا زبالة ... انتى كان حد معبرك اصلا ، ده انا قاعدة معاكى شفقة ، احسان ... عشان ماتحقديش على شعبيتى وتبقى شخصية اجرامية حقودة على الناس اللى ليهم شعبية زيى "
\\" شعبية يا بيئة ، دول بيكلموكى عشان يتقوا شرك وشر لسانك الزبالة ده"
\وقبل ما تكمل دلال مساجلة الردح الخفيف ، تحولت ملامحها من ملامح ريا وسكينة ، لملامح ام الهول احدث طراز
تعتقد سنية هنا وبأمل زائف انها فازت بجولة الردح الخفيف لاول مرة ، الا انه مع مرور الوقت ، ومازالت دلال ترتدى قناع ام الهول ، مع تعرض فمها لدخول الذباب والحشرات الطائرة ، ضربتها بكوعها فى جانبها الايسر بشىء من السادية ، مستغلة فرصة ذهولها
\" مالك يا بت ؟ متنحة كده ليه ؟ الدبان بيتفسح فى بقك يا نيلة !!"
\\" جتك القرف فى ملافظك ...دبان ايه وفليت ايه ... ومتنحة من المنظر اللى شايفاه طبعا !! "
\" منظر ايه تانى ... انتى محسسانى اننا قاعدين فى سينما !!"
\\" اول مرة اعرف مواهب البت عنايات فى الغسيل !"
\" غسيل!! ... انتى سخنتى ولا ايه ع الظهر كده ... كله من الاحمر اللى شبه بقع الحصبة دى !!"
\\" حصبة !! .. انتى بتدعى عليا يا بت ولا ايه؟؟؟؟؟؟ اقول ايه ... ما انتى غلاوية من يومك ... يا حمارة انا باتكلم عن عنايات .. لو بصيتى هناك هتلاقيها ماسكة جاكت سامح وعمالة تدعك فيه ، ولا اجدعها غسالة محترفة دعك !"
\" يا اختى ... اهى حاجة تضمن بيها مستقبلها ...الشهادات دلوقتى ماتساويش الحبر اللى بتتطبع بيه ... وكل ما يشوفوا خلقنا فى البيت ... ذاكرى عشان تلاقى شغلانة كويسة ...وعشان عريس كويس يرضى بيكى .. وادينا ولا برص احول معبرنا ... حاجة تقرف!!"
\\" هههههههههههههههههههههههههه ... لا بالمنظر ده هى هتشتغل بودى جارد ...مش غسالة!! ههههههههههههههههههههههههههههههه "
\" لا انتى اتهطلتى رسمى ... بودى جارد ايه يا موكوسة انتى؟ "
\\" سامح جوا الجاكت ... واخد له فومين هو كمان !!! "
\" تلاقيها عاوزة تثبت له قد ايه هى ست بيت شاطرة عشان يستعجل نفسه شوية ويتقدم لها ..دى ارضية الكورنيش دابت من كتر ما اتمشوا عليها يا بنتى"
\\" ولا تلاقيها جابتله هدية الفالانتين شوية مسحوق غسيل .. هدية غير تقليدية برده !!!!"
******************

0 Responses to "عوانس فى الفالانتين ....محاولة ساخرة":